Blog

Zapanowanie nad dziesiątkami czy setkami pism przychodzących i wychodzących to dla każdej organizacji nie lada wyzwanie. Obieg korespondencji odbywa się drogą listowną lub mailową, przechodząc przez różne działy i osoby, często doprowadzając do sytuacji, gdy odnalezienie potrzebnego dokumentu może graniczyć z cudem. Trudno też kontrolować informacje, które zostały wysłane przez pracowników organizacji – kopie nie
System BPM – Business Process Management Dobrze zaplanowany, częściowo zautomatyzowany i sprawnie funkcjonujący proces biznesowy oznacza duży sukces dla każdej organizacji. Często jednak zapomina się o tym, że gdy chcemy mówić o zarządzaniu procesami biznesowymi, poprzez system bpm, etap ten nie jest końcem pracy nad procesem, lecz właściwie jej początkiem. Jeśli organizacji zależy na nieustannym
Jedną z największych zalet systemu JobRouter jest łatwość tworzenia, modyfikacji i utrzymywania procesów. Zapraszamy do zapoznania się w wideo tutorialem tworzenia procesu na przykładzie wniosku urlopowego.

Co to jest workflow? – JobRouter

Przedstawiamy najnowszą animację prezentującą ideę workflow w systemie JobRouter  
Dziś internet to już nie tylko komputery połączone w sieć. To także tysiące innych urządzeń, często takich, których używamy na co dzień. Internet Rzeczy to trend na wielką skalę – szacuje się, że do 2020 roku ponad 50 miliardów urządzeń na świecie będzie miało dostęp do sieci – i chcąc wykorzystywać możliwości technologii w rozwoju
Kilkukrotnie już wspominaliśmy o zaletach automatyzacji procesów biznesowych w firmie – oszczędności czasu, poprawie jakości, sprawniejszej komunikacji. Być może zastanawiacie się jednak, czym praca z takim systemem tak bardzo różni się od wykorzystania maila, telefonu i papierowych dokumentów, że takie usprawnienia są możliwe – jakie są najważniejsze powody dla których system workflow jest warty implementacji?
W ostatnim wpisie w kilku słowach wyjaśniliśmy czym jest workflow, dziś chcielibyśmy pokazać, w jaki sposób można wykorzystać system pozwalający na jego automatyzację. Korzyści takiej automatyzacji najszybciej widać tam, gdzie do tej pory trzeba było mierzyć się z wieloma problemami, dlatego jako przykład wybraliśmy procesy wymagające akceptacji wniosków składanych przez pracowników (np. wniosków o urlop,
Zdążyliśmy już przedstawić na blogu kilka powodów, dla których warto przyjrzeć się procesom biznesowym w organizacjach, ale specjalnie dla tych z Was, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z zagadnieniami z zakresu zarządzania procesami biznesowymi, chcielibyśmy powrócić do podstaw. Dziś o tym co w praktyce oznacza BPM. Co to jest BMP? Business Process Management, czyli zarządzanie
Organizacje dostrzegają zazwyczaj konieczność zarządzania procesami biznesowymi i ich optymalizacji. Czasem jednak wkładają wiele pracy w zaprojektowanie procesów, określenie osób odpowiedzialnych, czy ustalenie drogi obiegu dokumentów, a jednak… wciąż coś nie działa. Z czego wynikają te rozbieżności między oczekiwanym efektem a rzeczywistością? Poniżej przedstawiamy kilka częstych problemów pojawiających się podczas prób wdrażania procesów biznesowych, które

Jak usprawnić pracę działu HR?

Efekty wprowadzenia elektronicznego obiegu dokumentów najszybciej widoczne są w tych obszarach, w których na co dzień przetwarzane są ogromne ilości danych, często wrażliwych. Na jeden z pierwszych przykładów ilustrujących korzyści z wprowadzenia takiego systemu w firmie wybraliśmy więc proces ułatwiający pracę działu HR, dla którego obieg dokumentów jest kluczowym elementem pracy. Dział HR każdego dnia
Pierwszym krokiem do wprowadzenia w firmie elektronicznego obiegu dokumentów jest stworzenie elektronicznego archiwum i import dokumentów do systemu zarządzania dokumentami (DMS – Document Management System). Na tym etapie pojawia się wiele wątpliwości związanych z czasochłonnością tego procesu i obaw o to, że włożony wysiłek nie przyniesie wymiernych rezultatów. Chcielibyśmy je rozwiać i przedstawić główne zalety
Z nieskrywaną radością ogłaszamy wszem i wobec, że ruszamy oficjalnie z naszym blogiem poświęconym zagadnieniom Business Process Management, workflow, obiegowi dokumentów i zadań (…i wszystkim pozostałym synonimom)…oraz optymalizacji pracy w firmach. Dla kogo? Blog jest dedykowany zarówno dla odbiorcy biznesowego jak i technicznego. Po naszej stronie będą go także tworzyli techniczni i biznesowi autorzy wpisów,

e-Faktury – dlaczego warto?

Zalety e-faktury Coraz większą popularnością cieszą się e-dokumenty, a wśród nich e-faktury. Popularność elektronicznej faktury sprowadza się przede wszystkim do wygody, jaka towarzyszy wszystkiemu, co elektroniczne i internetowe. Chociaż często księgowość jest początkowo niechętna zmianom i przyzwyczajona do pracy z tradycyjnymi, papierowymi fakturami, z doświadczenia wiem, że już po kilku miesiącach pracy z fakturami elektronicznymi
We wrześniu 2012 roku Komisja Europejska przyjęła strategię na rzecz wykorzystania potencjału chmury obliczeniowej w Europie mającą na celu zwiększenie wykorzystania chmury obliczeniowej w gospodarce. Według sporządzonego raportu  przewiduje się, że przychody cloud computing mają osiągnąć 160 miliardów euro do 2020 roku i stworzą 2,5 miliona miejsc pracy – przede wszystkim w nowych małych i
Prawidłowe usytuowanie oraz wyposażenie lokalu przeznaczonego na archiwum jest niezwykle ważne. Zgodnie z §8 pkt 9 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.  lokal archiwum  powinien być dostosowany poniższych wymagań. Usytuowanie i stan lokalu archiwum Lokalizacja archiwum powinna spełniać następujące kryteria: lokal powinien być usytuowany na terenie niezalewowym oraz właściwie zagospodarowanym i
Każda firma ma obowiązek składować pewne dokumenty przez okres czasu wyznaczony przez stosowne ustawy. Po upływie tego czasu dokumenty można przekazać do utylizacji, ale co zrobić z nim przez te kilka lat? Na początku kładziemy dokumenty do koszulek lub teczek. Kiedy jest ich coraz więcej, teczki wkładamy do kolejnych segregatorów, ustawiamy je na półkach. Im
Poprzednie wpisy przybliżyły zalety migracji w chmurę Google kładąc nacisk głównie na aspekty ekonomiczne i związane z bezpieczeństwem dokumentów. Przechowując dane swojej firmy w chmurze nie tylko zwiększasz efektywność pracy i redukujesz koszty utrzymania serwerów, systemów operacyjnych, baz danych, usług czy aktualizacji wersji, ale także chronisz środowisko naturalne. Jak to możliwe? Przede wszystkim Cloud Computing

Skanowanie dokumentów

Jak skanować dokumenty? Skanowanie jest jedną z najbardziej powszechnych form udostępniania, przekazywania oraz przechowywania różnego rodzaju dokumentów, grafik, ilustracji, zdjęć itp. Często jednak otrzymany dokument jest zbyt duży lub jego jakość jest słaba. Podczas skanowania musimy dokonać wyboru szeregu parametrów technicznych, mających wpływ na jakość i wielkość pliku, który otrzymamy – w tym miejscu może
Już ponad 5 milionów firm na całym świecie korzysta z Chmury Google. Wśród nich – oprócz małych i średnich przedsiębiorstw o lokalnym zasięgu – coraz częściej pojawiają się międzynarodowe korporacje (w Polsce m.in. Bonduelle, Roche, Silliker, XTB), a nawet uczelnie, instytucje państwowe, linie lotnicze oraz banki. W grudniu 2011 roku sensację wzbudził hiszpański bank BBVA
Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia MPiPS z 28.05.1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. Nr 62, poz. 286 ze zm.): pracodawca zakłada i prowadzi oddzielnie dla każdego pracownika akta osobowe, dotyczy wszystkich pracodawców – bez względu na

Elektroniczne archiwum umów

Podejście do archiwizacji umów Sposób przechowywania umów, moment archiwizacji, opcja archiwizacji tylko podpisanych umów, bądź archiwizowanie wersji roboczych – to bardzo ważne decyzje na etapie analizy przedwdrożeniowej przed uruchomieniem elektronicznego archiwum umów w firmie. Nie ma tutaj decyzji lepszych czy gorszych – powinny one jak najbardziej odpowiadać strategiom działania organizacji. Poniższy materiał to kilka przykładów
Ryzyka związane z przechowywaniem oryginalnych dokumentów wyłącznie w formie papierowej Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że z punktu widzenia bezpieczeństwa dokumentów w archiwum posiadanie skanu czy elektronicznej kopii oryginału dokumentu chroni przed potencjalną utratą danych. Oczywiście zgodnie z polskim ustawodawstwem część dokumentów nadal musi być w firmach przechowywana w oryginalnej wersji  w formie papierowej, jednak posiadanie elektronicznej kopii
Biuro księgowe – miejsce niezwykle obciążone z punktu widzenia procesowania i przetwarzania dokumentów. Zarządzanie dokumentami stanowi w biurze najwyższy priorytet. Czy można je jeszcze bardziej usprawnić? Oczywiście, że można , pytanie – jak zrobić to najefektywniej, aby przynieść firmie jak największy zysk? Co można zyskać? Więcej czasu na obsługę większej ilości firm, zwiększenie portfolio usług,
TOP