Invoice Data Recognition to system służący do automatyzacji pozyskiwania i przypisywania danych z obrazów faktur, tzw. OCR faktur.
Celem wdrożenia systemu jest wyeliminowanie procesu ręcznego przepisywania danych z faktur do systemu księgowego lub workflow. Bez względu na to czy odbywa się to w sekretariacie czy w księgowości jest to proces, który generuje koszt w postaci czasu pracowników. Gdy ilość faktur osiąga kilkaset sztuk miesięcznie, koszt zaczyna być odczuwalny dla całej organizacji.
Wykorzystując technologię OCR w połączeniu z inteligentnymi algorytmami przypisania danych koszty te mogą zostać zredukowane do minimum.
JAK DZIAŁA OCR FAKTUR?
Silnik OCR (Optical Character Recognition) zamienia obraz (wygenerowany PDF lub skan) na tekst.
Sama zamiana jednak jest dopiero pierwszym krokiem. Dane będą musiały zostać przeniesione do systemu księgowego lub systemu obiegu faktur w odpowiednie pola.
Algorytmy zaszyte w systemie IDR wśród rozpoznanych treści poszukują wyrażeń kluczowych i kontekstowych takich jak NIP, Nr Faktury, kwoty netto, brutto, numery pozycji czy daty.
Następnie lokalizują względem nich poszukiwane informacje. Treści zlokalizowane wokół wyrażeń kluczowych zyskują najwyższy wskaźnik prawdopodobieństwa poprawności.
Każda rozczytana faktura buduje mapę prawdopodobieństwa znalezienia danych, przypisywany do NIP wystawcy faktury.
W przypadku nieczytelnych wyrażeń kluczowych IDR korzysta z historycznych map starając się mimo wszystko wyeliminować konieczność ręcznego przepisywania danych
Dzięki integracji z dowolnym systemem ERP system IDR sięga do bazy kontrahentów, aby pozyskać ewentualne braki w danych.
Dane pobrane z bazy kontrahentów lub zamówień mogą zostać użyte do weryfikacji danych dotyczących płatności detektując ewentualne zmiany.
Wszystkie poprzedzające operacje dzieją się automatycznie. Dopiero na tym etapie użytkownik otrzymuje zadanie weryfikacji.
Użytkownik otrzymuje zaprojektowany przez administratora formularz, w którym system uzupełnia dane według najwyższego prawdopodobieństwa zgodności. Zadaniem uzytkownika jest weryfikacja danych i zatwierdzenie ich
Ewentualne braki w rozpoznanych danych użytkownik wskazuje prostym i intuicyjnym mechanizmem, wybierając pole do uzupełnienia i wskazując dane bezpośrednio na fakturze…
KORZYŚCI
Połączenie OCR faktur z systemem workflow otwiera nowe możliwości zarządzania przepływem informacji:
Elektroniczny obieg dokumentów – dzięki zamianie papieru na dane systemowe procesy akceptacji mogą odbywać się elektronicznie w obrębie systemu workflow. Papier nie krąży po organizacji, a akceptację dokumentów elektronicznych czy poszczególnych pozycji faktur mogą odbywać się równolegle co przyspiesza księgowanie faktur.
Proces akceptacji kosztów – automatyzacja przypisania ścieżki akceptacji dokumentu na podstawie danych zawartych w dokumencie oraz bazie zamówień
Raportowanie – rozszerzone raporty finansowe generowane w czasie rzeczywistym – połączenie danych z systemu księgowego z danymi z procesu akceptacji daje obraz płynności obejmujący również koszty jeszcze nie zaksięgowane.
Umów się na bezpłatną prezentację i analizę potrzeb.
Czym jeszcze się zajmujemy?Systemy IT
Zleć stworzenie systemu stworzonego na miarę indywidualnych potrzebStrony WWW
Przekaż stworzenie strony www w ręce ekspertówAplikacje Mobilne
Udostępnij swoje usług lub produky większej liczbie klientów
Możliwość komentowania jest wyłączona.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie strona ta korzysta z plików Cookies (tzw. ciasteczek) - dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie oraz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.ZgodaPolityka prywatności