Rozwój każdego przedsiębiorstwa od momentu jego powstania wygląda podobnie w jego początkowej fazie. Gdy jednak organizacja jest już na tyle dojrzała, że zaczyna wspierać się rozwiązaniami IT zaczyna on odzwierciedlać jej specyfikę.
Jednym z pierwszych systemów jaki implementuje się w organizacji jest system finansowo-księgowy lub ERP. Trudno wyobrazić sobie firmę, która od pewnego momentu mogłaby funkcjonować z zewnętrzną księgowością. Kolejne kroki w zakresie informatyzacji są jednak bardzo różne. W zależności od branży wybierane są dedykowane rozwiązania, czasem tworzone wewnętrznie, czasem przez dostawców z zewnątrz. Rozwiązania CRM, Call-Center, HR czy MRP stanowią ważny element realizujący kluczowe dla przedsiębiorstwa zagadnienia.
Rzadko kiedy zdarza się jednak aby systemy te komunikowały ze sobą, pozostawiając przepływ informacji w rękach pracowników wspomaganych pakietem Office. Doprowadza to do sytuacji, w której wysoce efektywne systemy uzależnione są od krążących po organizacji zestawień w Excelu, szablonów Word i wiadomości e-mail.
Pomijając czas jaki poświęcany jest na przepisywanie tych informacji pomiędzy mailami, raportami i systemami na ścieżce tej powstają zwykłe błędy, których konsekwencje odczuwane są w wyniku finansowym a w niektórych branżach również odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
Integracja tych systemów nigdy nie jest rzeczą łatwą. Prawidłowo przeprowadzona daje jednak odczuwalne korzyści zarówno w najprostszych procesach jak i tych kluczowych dla organizacji.
Najczęściej wdrażane integracje w takich przypadkach to:
[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]