sobota,1 Lipiec 2017

WPROWADZENIE ELEKTRONICZNEGO OBIEGU FAKTUR DLA MIASTA WROCŁAW

Głównym założeniem wykonanego przez zespół e-MSI na przełomie 2016 i 2017 rok wdrożenia Systemu informatycznego Elektroniczny Obieg Faktur było wsparcie procesów biznesowych Urzędu Miasta Wrocławia w zakresie realizacji obiegu faktur i dokumentów.

W ramach projektu e-MSI wykonało:

  • szczegółową analizę przedwdrożeniową
  • wdrożenie systemu
  • szkolenie 250 użytkowników
  • świadczenie asysty podwdrożenionej
  • rozwinięcie oprogramowania

System obsługuje wiele wariantów ścieżek akceptacji faktur w zależności od ich typu, Wydziału czy spółki, której dotyczy. Proces akceptacji angażuje od kilku do ponad 20 kroków akceptacji.

Proces wprowadzania faktur jest maksymalnie uproszczony poprzez zastosowanie mechanizmów inteligentnego rozpoznawania treści z dokumentów bez stałej określonej struktury – faktur kosztowych. System przewiduje obsługę skomplikowanych typów dokumentów, np. odwrotne obciążenie, środki trwałe.

W związku z wykorzystywaną wersją SAP do systemu workflow przeniesiono wiele funkcjonalności typowych dla systemów księgowych, z samym rozksięgowaniem i dekretacją włącznie. Integracja z SAP obejmuje m.in.: dane dostawców, każda faktura podłączana jest do konkretnych pozycji Centralnego Rejestru Umów i Zakupów – pobieranych z SAP, a proces kończy się eksportem danych FV oraz płatnością w SAP. Integracja wymagała implementacji dedykowanych funkcji BAPI po stronie SAP.

W systemie wdrożono generowanie dokumentów opisujących faktury – metryka dokumentu, podział dokumentów z wsadów ze skanera po kodach kreskowych a także wiele procesów wspomagających proces główny, w tym m.in. obsługę cesji, wydatków strukturalnych, zatwierdzanie przelewów i eksport pliku do iPKO, czy generowanie Jednolitych Plików Kontrolnych.

OSTATNIE WPISY

COVID-19 – Jak digitalizacja firmy przygotowuje ją na każdą ewentualność?

Plądrujący Europę korona wirus, wywołujący chorobę Covid-19, to ogromne uderzenie w gospodarkę. Niestety, wiele firm nie było przygotowanych na takie okoliczności, w związku z czym musiało tymczasowo zawiesić swoją działalność. W wielu przypadkach oznaczało to redukcję wakatów. Dla każdego przedsiębiorcy jest to jeden z najczarniejszych scenariuszy prowadzenia biznesu. W większości dotkniętych sektorów brak szybkiej reakcji […]


JobRouter – Aplikacja Mobilna

Zastanawialiście się czy JobRouter może być jeszcze bardziej przyjazny użytkownikom? Otóż może, odkąd do przyjaznego systemu dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej, dołączyła zintegrowana aplikacja mobilna. Aplikacja umożliwia dostęp do dokumentów i procesów w systemie za pomocą dostosowanego do smartfonów interfejsu. Dzięki temu użytkownicy mają dostęp do systemu, bez potrzeby włączania laptopa.  Aplikacja mobilna jest w […]


Zmiany w Administracji – Biała Lista

Czego i kogo dotyczy nowy obowiązek? Z początkiem tego roku przedsiębiorcy stanęli przed kolejnym administracyjnym wyzwaniem. Od stycznia 2020 są zobowiązani do korzystania z białej listy, czyli rejestru aktywnych płatników VAT. Dodatkowo, obowiązuje ich nowa ustawa o przeciwdziałaniu zatorom płatniczym. Pierwszy z obowiązków polega na weryfikowaniu kontrahentów na białej liście. Na liście znajdują się firmy, […]


Proces Obiegu Faktur – Przykład

Przykład procesu obiegu faktur kosztowych Według danych podanych przez Global Business Travel Association (2017) około 50% procesów związanych z przetwarzaniem faktur wciąż odbywa się w sposób manualny. 19% z nich zawiera błędy. Wprowadzenie zmian w procesie manualnej akceptacji faktury, zajmuje średnio 18 minut. W zależności od wielkości firmy, czas spędzony na wykonywanie poprawek w systemie […]


Możliwość komentowania jest wyłączona.