niedziela,10 Luty 2019

AUTOMATYZACJA PROCESÓW DO OBSŁUGI SIECI SERWISÓW SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH

W 2018 roku e-MSI ukończyło projekt dla Volvo Skrzypa. Zlecenie objęło zautomatyzowanie procesów do obsługi sieci serwisów samochodów ciężarowych VOLVO i Renault w dwóch obszarach działania firmy.

Do zautomatyzowanych procesów w pierwszym obszarze należały:

  • umawianie na serwis,
  • wstępna wycena przez kierownika serwisu,
  • rejestracja przyjazdu samochodu, wyznaczenie mechanika, blacharza oraz elektryka do realizacji poszczególnych zadań,
  • proces informowania klienta o ewentualnych dodatkowych usterkach i akceptacja klienta,
  • weryfikacja finalizacji naprawy,
  • poinformowanie klienta o gotowości pojazdu do odbioru
  • fakturowanie.

Po wystawieniu faktury w przypadku braku płatności, zautomatyzowane zostały również kroki związane z miękką windykacją.

Natomiast, w drugim obszarze funkcjonowania firmy zautomatyzowany został obieg faktur kosztowych i magazynowych (proces zakupów).

Należały do niego procesy, takie jak:

  • import faktur z poczty e-mail, skanera i z portalu importerów poprzez API,
  • OCR – Inteligentne odczytywanie, skanowanie i procesowanie informacji ze zdjęcia faktury,
  • automatyczne przydzielanie osoby odpowiedzialnej za opis merytoryczny dokumentów,
  • transfer danych do systemy księgowego Sage Symfonia,
  • akceptacja faktur do płatności,
  • automatyczne generowanie plików przelewu,
  • tworzenie metryczki faktury.

Dodatkowo, system dzięki inteligentnym algorytmom, umożliwił łatwe generowanie raportów na podstawie wybranych filtrów. Na przykład: faktur zakupów i sprzedaży oczekujących na płatność, według typu kosztu, daty, czy NIP.

Wdrożony system został zintegrowany z programem finansowo-księgowym Sage Symfonia.

Rok: 2018

OSTATNIE WPISY

COVID-19 – Jak digitalizacja firmy przygotowuje ją na każdą ewentualność?

Plądrujący Europę korona wirus, wywołujący chorobę Covid-19, to ogromne uderzenie w gospodarkę. Niestety, wiele firm nie było przygotowanych na takie okoliczności, w związku z czym musiało tymczasowo zawiesić swoją działalność. W wielu przypadkach oznaczało to redukcję wakatów. Dla każdego przedsiębiorcy jest to jeden z najczarniejszych scenariuszy prowadzenia biznesu. W większości dotkniętych sektorów brak szybkiej reakcji […]


JobRouter – Aplikacja Mobilna

Zastanawialiście się czy JobRouter może być jeszcze bardziej przyjazny użytkownikom? Otóż może, odkąd do przyjaznego systemu dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej, dołączyła zintegrowana aplikacja mobilna. Aplikacja umożliwia dostęp do dokumentów i procesów w systemie za pomocą dostosowanego do smartfonów interfejsu. Dzięki temu użytkownicy mają dostęp do systemu, bez potrzeby włączania laptopa.  Aplikacja mobilna jest w […]


Zmiany w Administracji – Biała Lista

Czego i kogo dotyczy nowy obowiązek? Z początkiem tego roku przedsiębiorcy stanęli przed kolejnym administracyjnym wyzwaniem. Od stycznia 2020 są zobowiązani do korzystania z białej listy, czyli rejestru aktywnych płatników VAT. Dodatkowo, obowiązuje ich nowa ustawa o przeciwdziałaniu zatorom płatniczym. Pierwszy z obowiązków polega na weryfikowaniu kontrahentów na białej liście. Na liście znajdują się firmy, […]


Proces Obiegu Faktur – Przykład

Przykład procesu obiegu faktur kosztowych Według danych podanych przez Global Business Travel Association (2017) około 50% procesów związanych z przetwarzaniem faktur wciąż odbywa się w sposób manualny. 19% z nich zawiera błędy. Wprowadzenie zmian w procesie manualnej akceptacji faktury, zajmuje średnio 18 minut. W zależności od wielkości firmy, czas spędzony na wykonywanie poprawek w systemie […]


Możliwość komentowania jest wyłączona.