czwartek,12 Kwiecień 2018

PORTAL WIRTUALNY GRODZISK MAZOWIECKI

W ramach projektu „E-usługi dla gminy Grodzisk Mazowiecki” zespół e-MSI wykonał:

  • Główny portal informatyczny e-Usługi dla gminy Grodzisk Mazowiecki – „Wirtualny Grodzisk Mazowiecki”.
  • Portal Wirtualny Urząd – na portalu znajduje się interaktywny plan 3D budynku Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim. Każdy mieszkaniec ma możliwość zalogowania się do swojego indywidualnego konta, z którego może pobierać i składać wnioski, a następnie śledzić ich przebieg. Portal posiada również wersję mobilną i opcję otrzymywania powiadomień e-mail oraz sms o bieżących sprawach mieszkańców.
  • Portal usług wewnętrznych i publicznych umożliwiający korzystanie z e-Usług min. takich jak: składanie wniosków, dokonywanie płatności, śledzenie spraw i otrzymywanie informacji w zakresie: gospodarki nieruchomościami, kształtowania ładu przestrzennego, zarządzania infrastrukturą drogową, ochrony środowiska, ochrony zabytków, gospodarki komunalnej, podatków i opłat.
  • Portal konsultacji społecznych umożliwiający konsultacje mieszkańców i organizacji działających w gminie z urzędem, poprzez forum dyskusyjne, ankiety oraz konsultacje dokumentów. System został zintegrowany podpisem elektronicznym.
  • Platformę szkoleniową umożliwiającą umieszczenie kursów wewnątrz ich integralnej przestrzeni z zakresu korzystania z usług, portalu, ePUAP i GIS. Platforma umożliwia użytkownikom przegląd, zapisywanie się oraz ukończenie kursów w języku polskim, bądź angielskim.
  • Szatę graficzną dla powyższych elementów.
  • Prace wdrożeniowo-instalacyjne.

Wszystkie portale tematyczne są podstronami głównego portalu Wirtualny Grodzisk Mazowiecki i zostały ze sobą zintegrowane.

Założeniem projektu było zwiększenie dostępu zarówno obywateli, jak i przedsiębiorców do cyfrowych usług publicznych on-line, tym samym umożliwiając wgląd i obsługę m.in.: bazy firm, konsultacji społecznych, kalendarza wydarzeń kulturalno-turystycznych, powiadomień o zdarzeniach, informacji społecznych, oraz informacji spersonalizowanych przeznaczonych dla konkretnych podmiotów i obywateli udostępnianych po uwierzytelnieniu. Ponadto portal został zintegrowany z serwisem ePUAP.

„Wirtualny Grodzisk” umożliwia również dokonywanie płatności elektronicznych za wybrane wierzytelności oraz informowanie wybranych klientów o konieczności podjęcia działania administracyjnego.

Portal został oparty o Content Management System (CMS), gwarantując sprawne zarządzanie treścią. Dodatkowo pozwala na tworzenie stron dynamicznych, wyświetlanie, wprowadzanie i edycję danych, ich wyszukiwanie oraz obsługę formularzy.

Rok: 2018

OSTATNIE WPISY

COVID-19 – Jak digitalizacja firmy przygotowuje ją na każdą ewentualność?

Plądrujący Europę korona wirus, wywołujący chorobę Covid-19, to ogromne uderzenie w gospodarkę. Niestety, wiele firm nie było przygotowanych na takie okoliczności, w związku z czym musiało tymczasowo zawiesić swoją działalność. W wielu przypadkach oznaczało to redukcję wakatów. Dla każdego przedsiębiorcy jest to jeden z najczarniejszych scenariuszy prowadzenia biznesu. W większości dotkniętych sektorów brak szybkiej reakcji […]


JobRouter – Aplikacja Mobilna

Zastanawialiście się czy JobRouter może być jeszcze bardziej przyjazny użytkownikom? Otóż może, odkąd do przyjaznego systemu dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej, dołączyła zintegrowana aplikacja mobilna. Aplikacja umożliwia dostęp do dokumentów i procesów w systemie za pomocą dostosowanego do smartfonów interfejsu. Dzięki temu użytkownicy mają dostęp do systemu, bez potrzeby włączania laptopa.  Aplikacja mobilna jest w […]


Zmiany w Administracji – Biała Lista

Czego i kogo dotyczy nowy obowiązek? Z początkiem tego roku przedsiębiorcy stanęli przed kolejnym administracyjnym wyzwaniem. Od stycznia 2020 są zobowiązani do korzystania z białej listy, czyli rejestru aktywnych płatników VAT. Dodatkowo, obowiązuje ich nowa ustawa o przeciwdziałaniu zatorom płatniczym. Pierwszy z obowiązków polega na weryfikowaniu kontrahentów na białej liście. Na liście znajdują się firmy, […]


Proces Obiegu Faktur – Przykład

Przykład procesu obiegu faktur kosztowych Według danych podanych przez Global Business Travel Association (2017) około 50% procesów związanych z przetwarzaniem faktur wciąż odbywa się w sposób manualny. 19% z nich zawiera błędy. Wprowadzenie zmian w procesie manualnej akceptacji faktury, zajmuje średnio 18 minut. W zależności od wielkości firmy, czas spędzony na wykonywanie poprawek w systemie […]


Możliwość komentowania jest wyłączona.