Projekty
Lubuski Bank Spółdzielczy (LBS) został założony w 1877 roku, w celu zapewnienia mieszkańcom tego regionu kompleksowych usług bankowych. Od tego czasu bank nieustannie się rozwija, będąc ważnym podmiotem na polskim rynku bankowym. Lubuski Bank Spółdzielczy oferuje swoim klientom szeroką gamę produktów i usług finansowych, takich jak rachunki osobiste, kredyty hipoteczne, kredyty konsumpcyjne, lokaty, ubezpieczenia i wiele innych.
Jednym z kluczowych obszarów działań Lubuskiego Banku Spółdzielczego jest jego silne zaangażowanie społeczne. Bank aktywnie wspiera lokalne inicjatywy i projekty mające na celu rozwój społeczności i regionu. Lubuski Bank Spółdzielczy kładzie również duży nacisk na innowacje technologiczne. Wprowadza nowoczesne rozwiązania, takie jak bankowość internetowa i mobilna, aby zapewnić swoim klientom wygodę i łatwy dostęp do usług bankowych.
Mimo aktywnie wykorzystywanych kanałów elektronicznych, dyspozycje składane w oddziałach Banku w formie papierowej nadal stanowią znaczącą część operacji. Obsługa, wprowadzanie i archiwizowanie tych tradycyjnych dokumentów zajmuje znaczącą część czasu pracy personelu obsługującego klientów. Zgodnie z polskim prawem, banki mają obowiązek przechowywania dyspozycji operacji przez okres co najmniej 5 lat. W niektórych przypadkach, na przykład przy umowach kredytowych, okres przechowywania może być dłuższy i wynosi 5 lat od zamknięcia umowy.
Na żądanie uprawnionych organów, takich jak na przykład prokuratura, Bank zobowiązany jest udostępnić wszystkie dyspozycje dla wskazanego rachunku bankowego.
Pomimo postępu technologicznego i rozwoju nowoczesnych rozwiązań cyfrowych, banki nadal zapewniają swoim klientom tradycyjny i fizyczny sposób składania zleceń bankowych. Papierowe druki przeznaczone do różnych rodzajów operacji mają zwykle niewielki format, co ułatwia ich przechowywanie i archiwizację. W zależności od rodzaju druku oraz zleconej operacji, na tak małym formacie klient poprzez ręczne uzupełnienie musi zawrzeć dużą ilość danych, w tym dane osobowe, numery kont, daty, rodzaje dyspozycji oraz podpis. Sprawia to, że uzupełniane dane są nierzadko mało czytelne, a ich rozczytanie czasochłonne, co stanowi dodatkowe wyzwanie dla wszelkich systemów odczytujących dane z dokumentów.
Aby utrzymać porządek i dokładność oraz zgodność z wymogami przepisów prawa, istotne jest odpowiednie archiwizowanie tych dokumentów. W przypadku archiwizacji dyspozycji w formie papierowej, są one umieszczane w bezpiecznym miejscu i ręcznie uporządkowane. Dokładnie taki proces archiwizacji dyspozycji operacji wyglądał w Lubuskim Banku Spółdzielczym przed wdrożeniem systemu JobRouter przez e-MSI. Dokumenty zajmowały zbyt wiele miejsca, a dostęp do nich był ograniczony – proces odnajdywania dokumentów w przypadku takiej potrzeby był czasochłonny i nieefektywny.
Lubuski Bank Spółdzielczy podjął się współpracy z e-MSI Sp. z o.o. w celu automatyzacji procesu archiwizacji dyspozycji. Proces został zaimplementowany w systemie workflow JobRouter.
Dodatkowe funkcjonalności:
Wdrożony system JobRouter pozwala na łatwe wyszukiwanie i pobieranie dyspozycji powiązanych z danym rachunkiem w przypadku takiej potrzeby. Dzięki systemowi, proces archiwizacji oraz nadzór nad aktualnością dostępnych dokumentów odbywa się całkowicie automatycznie, bez potrzeby ingerencji pracownika. System gwarantuje również wysoki poziom bezpieczeństwa przechowywania danych i dokumentów, zgodny z wymaganiami banku.
Archiwizowanie blisko 15 tys. dokumentów miesięcznie w formie cyfrowej, pełna automatyzacja 85% zadań – tylko 15% przypadków trafia do ręcznej weryfikacji.
Error: Contact form not found.