środa,5 Grudzień 2018

Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF) – Jak się przystosować?

elektroniczne fakturowanie

W odniesieniu do naszego wpisu z początku tego roku, o zatwierdzeniu Dyrektywy ds. fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych (2014/55/EU) – 26 listopada 2018 Rząd uruchomił wersję testową Platformy Elektronicznego Fakturowania, znajdującą się pod adresem – https://efaktura.gov.pl/ i dostępną z poziomu każdej przeglądarki internetowej.

Platforma umożliwia rozliczanie zamówień publicznych wyłącznie z udziałem e-faktur o standardzie umożliwiającym ich automatyczne przetwarzanie (standardzie unijnym).
Tym samym, platforma może być już testowana, jakkolwiek obowiązek przetwarzania faktur o standardzie unijnym zacznie mieć moc prawną od 18 kwietnia 2019 roku.

Kogo dotyczą zmiany?

Od tego dnia, zamawiający będą zobowiązani do zastosowania się do zmian w zakresie fakturowania, poprzez przystosowanie systemów finansowo-księgowych do obsługi wspomnianych dokumentów oraz merytoryczne przygotowanie pracowników z zakresu zmienionych standardów.
Oznacza to, że po tej dacie, zamawiający będą musieli być w stanie przyjąć fakturę od wykonawcy w postaci określonej przez dyrektywę.
Dla zamawiających zmiany oznaczają niższe koszty obsługi zamówień oraz ułatwioną dostępność do rynku zamówień publicznych w Uni Europejskiej. Co w efekcie ma szanse pozytywnie wpłynąć na konkurencyjność polskich firm na rynku europejskim.

Jak się przygotować?

Mimo, iż Platforma Elektronicznego Fakturowania, wspiera proces przesyłania faktur elektronicznych, to zamawiającym oferuje jedynie podstawowe rozwiązania.
Jeśli firma zamawiająca korzysta z systemów finansowo-księgowych, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii zaleca dostosowanie owych systemów do obsługi faktur elektronicznych o standardzie europejskim. Tym samym chcielibyśmy poinformować, że wszystkie wdrażane przez nas rozwiązania, są dostosowane do obsługiwania takich faktur.

Dowiedz się więcej na temat systemu do obiegu faktur.

OSTATNIE WPISY

COVID-19 – Jak digitalizacja firmy przygotowuje ją na każdą ewentualność?

Plądrujący Europę korona wirus, wywołujący chorobę Covid-19, to ogromne uderzenie w gospodarkę. Niestety, wiele firm nie było przygotowanych na takie okoliczności, w związku z czym musiało tymczasowo zawiesić swoją działalność. W wielu przypadkach oznaczało to redukcję wakatów. Dla każdego przedsiębiorcy jest to jeden z najczarniejszych scenariuszy prowadzenia biznesu. W większości dotkniętych sektorów brak szybkiej reakcji […]


JobRouter – Aplikacja Mobilna

Zastanawialiście się czy JobRouter może być jeszcze bardziej przyjazny użytkownikom? Otóż może, odkąd do przyjaznego systemu dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej, dołączyła zintegrowana aplikacja mobilna. Aplikacja umożliwia dostęp do dokumentów i procesów w systemie za pomocą dostosowanego do smartfonów interfejsu. Dzięki temu użytkownicy mają dostęp do systemu, bez potrzeby włączania laptopa.  Aplikacja mobilna jest w […]


Zmiany w Administracji – Biała Lista

Czego i kogo dotyczy nowy obowiązek? Z początkiem tego roku przedsiębiorcy stanęli przed kolejnym administracyjnym wyzwaniem. Od stycznia 2020 są zobowiązani do korzystania z białej listy, czyli rejestru aktywnych płatników VAT. Dodatkowo, obowiązuje ich nowa ustawa o przeciwdziałaniu zatorom płatniczym. Pierwszy z obowiązków polega na weryfikowaniu kontrahentów na białej liście. Na liście znajdują się firmy, […]


Proces Obiegu Faktur – Przykład

Przykład procesu obiegu faktur kosztowych Według danych podanych przez Global Business Travel Association (2017) około 50% procesów związanych z przetwarzaniem faktur wciąż odbywa się w sposób manualny. 19% z nich zawiera błędy. Wprowadzenie zmian w procesie manualnej akceptacji faktury, zajmuje średnio 18 minut. W zależności od wielkości firmy, czas spędzony na wykonywanie poprawek w systemie […]


Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o