środa,6 Maj 2020

OPTYMALIZACJA PROCESÓW W BPX

BPX to firma znana z wdrażania systemów typu FK, ERP i Workflow, między innymi takich producentów jak SAP, Infor i Qlik. Liczba projektów, które prowadzą jednocześnie jest bardzo duża, stąd pojawiła się potrzeba związana z ustrukturyzowaniem prowadzonych wdrożeń oraz optymalizacją elektronicznego zarządzania budżetami projektów, jak i rozliczeniami z podwykonawcami.

Na bazie platformy JobRouter wdrożyliśmy 4 procesy, z których aktualnie korzysta około 200 osób:

  • Proces zakładania projektów
  • Proces activity report
  • Proces wydatków
  • Proces Importu AR

Wszystkie powyższe procesy są ze sobą zintegrowane w następujący sposób:

Prace rozpoczynamy od założenia projektu w „procesie zakładania projektów”, gdzie definiujemy zakres wdrożenia, jego budżet, oraz harmonogram przebiegu. Następnie w ramach „procesu Activity Report” pracownicy wybrani do jego realizacji odnotowują czas pracy nad poszczególnymi zadaniami. W ramach „procesu wydatków” każdy z pracowników w projekcie może logować dodatkowe wydatki związane np. z delegacjami w obrębie danego wdrożenia.

„Proces importu AR” służy do zaciągnięcia do systemu JR wcześniejszych zestawień logowania czasu pracy poszczególnych pracowników w danych projektach archiwalnych.

Szczegółowy opis każdego procesów przedstawiliśmy poniżej.

1. Proces zakładania projektów

Proces ten służy do zakładania, akceptacji i zarządzania projektami na poziomie ogólnym. Przy zakładaniu projektu możemy zdefiniować jakie zadania będą wchodziły w jego skład, kto będzie za nie odpowiedzialny, a także zaprojektować  budżet w postaci MD i ogólnych kosztów. Ponadto mamy możliwość utworzenia harmonogramu projektu wraz z kamieniami milowymi, dzięki czemu na późniejszym etapie w ramach odpowiednich raportów można będzie śledzić postępy wykonania oraz konsumpcji wydatków i MD. Proces integruje się z JOBDATA pobierając z niego informacje szczegółowe o kwotach pracowników w zależności od pełniącej w projekcie przez nich roli. Proces pozwala na zamykanie zakończonych projektów, które trafiają do dedykowanej skrzynki odbiorczej (pod warunkiem spełnienia określonych warunków) oraz ich otwierania jeśli istnieje konieczność ich modyfikacji lub  wznowienia.

2. Proces activity report

Proces ten służy do logowania czasu pracy i wydatków w ramach zleconych zadań w poszczególnych projektach przez “Developerów”, które następnie akceptowane są przez Projekt Managerów. Ściśle zintegrowany z procesem zakładania projektów. Pracownik może brać udział jednocześnie w kilku projektach w związku z czym akceptacja wpisanego czasu pracy następuje w ramach ścieżki równoległej.

3. Proces wydatków

Proces ten służy do odnotowywania wydatków, które pojawiają się podczas realizacji projektów. Głównie związanych z podróżami służbowymi. Wprowadzony koszt akceptowany jest przez osobę zatwierdzającą wydatki danego projektu oraz przez księgowość. Po akceptacji księgowości kwota zaakceptowanych wydatków jest widoczna w podsumowaniu projektu.

4. Proces import AR

Proces ten służy do importu raportów logowania czasu pracy z plików csv na podstawie wypracowanego schematu. Jest to proces jednokrokowy.

bpx system
OSTATNIE WPISY

Co należy mieć na uwadze wdrażając systemy low-code i no-code?

Większość organizacji posiada własny zespół IT, na którym polega w zakresie rozwoju i wdrażania aplikacji. Zapotrzebowanie na wewnętrzne systemy informatyczne znacznie wzrosło podczas pandemii. To spowodowało, że wiele firm musiało zmienić swoje modele operacyjne i plany inwestycyjne. To znaczy, wprowadzić technologie, które pozwolą na zdalne, bądź hybrydowe utrzymywanie procesów biznesowych. W rezultacie, aby sprostać strategicznym […]


JobRouter 5.2 jest już z nami!

JobRouter® 5.2: Większa produktywność i bezpieczeństwo Twojej pracy JobRouter wypuściło najnowszą wersję JobRouter 5.2 w wersji beta. Nowa wersja oznacza nowe funkcje. W tym poście dowiecie się co dokładnie, co czeka na Was w JobRouter 5.2. JobRouter skupił się na ulepszeniu doświadczeń w systemie zwłaszcza użytkownikom końcowym. Ulepszona przeglądarka Office, dodatkowe opcje wyszukiwania, interaktywne przewodniki […]


Jak automatyzować firmę?

PORÓWNANIE RODZAJÓW AUTOMATYZACJI Transformacja cyfrowa widoczna jest wszędzie i nietrudno zrozumieć dlaczego. Pozbycie się krążącego z biurka na biurko papieru i powtarzających się zadań daje długoterminowe korzyści.Ich obliczenie staje się coraz bardziej wymierne, ponieważ cyfryzacja jest nową normą. Ale jakie technologie wybrać? Czy tak bardzo wychwalane RPA może rozwiązać złożone problemy biznesowe? Czy klasyczna automatyzacja […]


E-Doręczenia

E-doręczenia to kolejny projekt, który popchnie Polskę na drodze digitalizacji administracji publicznej. Rząd w tej chwili pracuje nad stworzeniem standardu doręczeń elektronicznych i planuje wdrożyć je w życie jeszcze w tym roku. O co dokładnie chodzi? Do tej pory komunikacja z organami administracyjnymi oznaczała wymianę listów poleconych oraz wizyty w urzędach. Nowy projekt ma na […]


Możliwość komentowania jest wyłączona.